본문 바로가기
책친구/짧은 글 긴 생각

I'm your man.

by seetop 2019. 4. 6.

If you want a lover, I'll do anything you ask me to.

사랑하는 사람이 필요하세요? 제가 당신이 바라는 모든걸 해드릴게요.
And if you want another kind of love.

그리고 당신이 다른 사람을 사랑하고 싶으세요?
I'll wear a mask for you.

제가 얼굴에 가면을 쓸게요
If you want a partner, take my hand.

동반자가 필요하세요? 제 손을 잡으세요
Or if you want to strike me down in anger, here I stand.

혹시 화가나서 나를 때리고 싶으신가요? 내가 여기 서 있을게요
I'm your man.

나는 당신의 사람이니까요
If you want a boxer, I will step into the ring for you.

권투를 하고 싶으세요? 제가 당신을 위해서 기꺼이 링 위에 올라갈게요
And if you want a doctor, I'll examine every inch of you.

어디가 아프세요? 제가 당신을 보살펴드릴게요
If you want a driver, climb inside.

당신을 어디론가 데려다 줄 사람이 필요하세요? 제가 모셔다 드릴게요
Or if you want to take me for a ride, you know you can. I'm your man.

또는 나를 어디론가 데려가고 싶으세요? 당신은 그렇게 할 수 있다는 걸 알고 있어요. 나는 당신의 사람이니까요.
Ah, the moon's too bright.

오! 달이 참 밝군요
The chain's too tight.

별이 촘촘하구요
The beast won't go to sleep.

짐승들이 울고 있네요.
I've been running through these promises to you that I made and I could not keep.

나는 내가 만든 약속들을 지키려고 했는데, 다 지키지는 못했어요
But a man never got a woman back, not by begging on his knees.

제가 무릎을 꿇어도 당신의 마음을 되돌리지 못한다면
Or I'd crawl to you baby and I'd fall at your feet.

저는 사랑하는 당신에게 기어가서 당신의 발 아래에 쓰러질거에요
And I'd howl at your sheet.

그리고 나는 당신의 옷자락을 잡고 울 거에요
I'd say please, please. I'm your man.

나는 제발 제발이라고 말하겠지요. 나는 당신의 사람이니까요
And if you've got to sleep a moment on the road, I'll steer for you.

그리고 당신이 길 위에서 잠깐 자고 싶다면 제가 운전대를 잡을게요
And if you want to work the street alone, I'll disappear for you.

그리고 당신이 길 위에서 혼자 일하고 싶다면 저는 피해줄게요
If you want a father for your child, or if you want to walk with me a while across the sand, I'm your man.

당신의 아이를 위한 아버지가 필요하거나 사막을 건널 때 나와 함께 걷고 싶다면, 내가 당신의 사람이에요

댓글